niedziela, 19 października 2014

Zajęcia nr 5



Jesteśmy po kolejnych zajęciach. Oczywiście rozpoczęliśmy lekcję od kilku minut relaksu z muzyką, co zresztą odbyło się na wyraźną prośbę uczniów :-) Bardzo im się ta forma podoba, co mnie również cieszy, ponieważ lepsze osiągają wyniki pracując w stanie relaksu. Dzisiaj mieliśmy zapamiętywanie lekcji 2, aktywizację lekcji 2 oraz Powtórzenie lekcji pierwszej. W porównaniu do poprzednich dwóch zajęć dało się zaobserwować, że jednak dialog z lekcji drugiej jest dla uczniów już dużo trudniejszy. Pierwszy dialog wydał się bardziej przystępny, ale wnioskujemy, że był dużo krótszy więc uczniom łatwiej było zapamiętać zwroty i słowa. Na każdych zajęciach (w fazie Aktywizacji) staramy się przećwiczyć w różnorodny sposób, tj. formach technikach itd. przerobioną lekcję. Dzisiaj na przykład w czasie Aktywizacji zastosowałyśmy kilka form. Pierwszą było zadanie, które polegało na połączeniu zdań polskich z angielskimi, natomiast drugie na przetłumaczeniu fragmentów lub całych zdań na język polski. Nie zmuszamy uczniów, do tego aby udzielali odpowiedzi na każdy punkt. Mogą pozostawić słowo, którego nie zapamiętali lub nie znają, następnie sprawdzamy je wspólnie z grupą. Zawsze szykujemy po dziesięć przykładów w każdym zadaniu, żeby każdy uczeń miał szansę na wypowiedź. Stosujemy elementy OK więc, jeśli uczeń nie chce odpowiadać, nie zmuszamy go. Kolejnym zadaniem dzisiaj było angielskie scrabble po angielsku. Uczniowie sami przygotowali plansze i zestawy liter, musieli to zrobić w parach, więc było to dla nich na pewno wzmocnienie współpracy, większa motywacja i wykazanie odpowiedzialności za drugą osobę w parze. W czasie "mini turnieju" ogłosiłyśmy, że najlepiej będzie używać słowa z pierwszych dwóch lekcji. Wyraźnie zauważyłyśmy, że która para pamięta więcej słów, która mniej. Nawet dało się zauważyć elementy rywalizacji. Dzisiaj prosiłyśmy, żeby nie liczyć punktów. Chodziło nam o to, aby uczniowie się wdrożyli w to zadanie. Uważam, że zostało wykonane znakomicie, uczniowie wykazali się dużą wiedzą z obu lekcji, zapamiętali dużą ilość słów. Zmotywowani i zachęceni opuścili klasę.
Wniosek na dziś: lepsza organizacja w czasie aktywizacji, gdyż czasem zdarza się, że zabraknie czasu na dokończenie zadania.













Brak komentarzy:

Prześlij komentarz